deputat PNL, CHIRURG POLITRAUMA, TIMISOREAN

miercuri, 30 septembrie 2009

dora a plâns

Dora e fica mea, și mi-a oferit o lecție de viață, o trezire la realitate. A plâns.

Acum un an stăteam, intr-o seară, și povesteam, așa cum prea rar se întâmplă. Ea era atunci clasa a XII-a și ne întrebam ce facultate să urmeze. Așa că am ajuns să ii povestesc despre viața de medic de spital. Și i-am spus, dacă mai era nevoie, că nu vreau pentru ea acesta profesiune, care e și prost plătită si si-a pierdut intreg prestigiul. Dacă pe vremea lui împușcatu' medicii se bucurau de prestigiu acum nici măcar asta nu a mai rămas.
Și era pe undeva normal, pentru că noi, medicii, nu suntem mai buni decat alții, și daca intrega societate românească e bolnavă noi nu putem fi mai sănătoși.
Conceptul "furci coase și făclii" : dacă românii ar înțelege ce se întâmplă în spitalele românești, ar fi in fața spitalului, înarmați cu furci, coase și făclii!
Și bineînțeles că și Dora și tu acela care citești aceste rânduri sunteți uimiți. Și atunci am început să ii povestesc.
Povești cinice, cosmetizate cu umor negru.
Dă-mi Doamne puterea de a a schimba lucrurile pe care le pot schimba.
Dă-mi Doamne puterea de a accepta lucrurile pe care nu le pot schimba.
Și dă-mi Doamne înțelepciunea de a le deosebi!

De multe ori ne lovim de lucruri pe care credem că nu le putem schimba și credem că trebuie să le acceptam.
Așa că acele lucruri, le minimalizăm, le ducem în derizoriu și încercăm să râdem de ele, de noi înșine.
Dar umorul este negru, cinic și sinistru.
Și numai nouă poveștile astea ni se par amuzante.
Dora nu le-a văzut amuzante. Dora a plâns.
Dora plângea și când am vazut-o am rămas paralizat. Am avut o revelație și am înțeles că soluția nu este dezumanizarea mea, a noastră a doctorilor, ca să putem face fața realității crude a spitalelor românești.Te lovești de nedreptăți și crezi că nu le poți schimba și nici nu le poți accepta pur și simplu: lipsa medicamentelor, lipsa materialelor, lipsa analizelor,medici lipsiți de etică și morală, pacienți nesimțiți, revendicativi, malpraxis flagrant.
Soluția nu este să le transformăm în povești umoristice / sinistre . Soluția este să recunoaștem deschis față de noi înșine că nu trebuie să acceptăm ci trebuie să gasim puterea de a schimba.

Un comentariu:

  1. Faptul ca o persoana..hm...s-o numim politica, un medic cu tinta indepartata, isi smulge din rutina zilnica si obositoare (sunt sigura de asta) un minut macar, ptr a-mpartii pareri, impresii vii, mi se pare simplu: UIMITOR. In cazul in care parerea mea conteaza, tin sa felicit un ~om~ care-a pasit in afara turmei.

    RăspundețiȘtergere